| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Wo 26 September, 2007 18:54 |
 |
|
Ik ben op zoek naar blunders/inconsistenties in de HP boeken (geen DH's svp. dit is het topic boeken!!). Ik weet dat we dit al wel eens eerder besproken hebben, maar de topics zijn verdwenen en ik ben op zoek naar dit soort dingen i.v.m. een tijdreis-fic dat ik aan het schrijven ben.
Een voorbeeld van wat ik al heb gebruikt, is het volgende:
1) ViaVia van de toverschooltrofee (of hoe dat ding in het ned. dan ook mag heten) die Harry retour brengt naar Zweinstein als hij op 'the graveyard' met Voldemort heeft geduelleerd, terwijl eerdere viavia's (zie WK zwerkbal) gewoon opgeraapt werden!!!
Hebben jullie nog meer van dit soort dingen voor me? Gewoon onderdelen van Potter die niet kloppend zijn? (houdt haar vingers gekruist). _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Aislinn Moon Schoolhoofd

|
Geplaatst: Wo 26 September, 2007 19:57 |
 |
|
Er schiet me zo even niks te binnen wat al niet uitgebreid uitgekauwd is, maar ik wil even zeggen dat ik érg benieuwd ben naar je fic! (Dacht overigens dat jij anti-fics was, of vergis ik me daar nu in?) _________________ *El Diablo* || Hijo De La Luna || zegt:
"Lily is that important because of Shanna's eyes. Duh. Scar" |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Wo 26 September, 2007 22:39 |
 |
|
| Aislinn Moon schreef: | Er schiet me zo even niks te binnen wat al niet uitgebreid uitgekauwd is, maar ik wil even zeggen dat ik érg benieuwd ben naar je fic! (Dacht overigens dat jij anti-fics was, of vergis ik me daar nu in?) |
Oh dear, someone remembers...
Tja, wat kan ik zeggen, het verhaal kwam plotseling in mijn hoofd klieren en het moest eruit. Het loopt wel enigszins uit de hand op dit moment, want ik ben inmiddels bezig met hoofdstuk 19.
Dit is de samenvatting van de inhoud:
A true manipulator will control the universe, but who will achieve the wanted mastership? Hermione suddenly finds herself opposing Tom Riddle in a quest for knowledge banned by the founders of Hogwarts. Can she stop the heir, before he becomes invincible?
Fiction Rated: M - English - Romance/Angst - Chapters: 14 - Words: 86,715 - Reviews: 97 - Updated: 9-25-07 - Published: 8-21-07
En wat betreft de plotgaten maakt het me niet uit of het al uitgekauwd is in getheoriseer over hoe of wat het zou betekenen, daar ik het niet ga gebruiken als een onderdeel van een speculaas. Valt toch niks meer te speculeren nu. Maar zeker plotgaten, als ik ze kan gebruiken tenminsten, zijn erg fijn bij een tijdsreis fic, want dan kan ik ze "opvullen".
BTW. mijn fic spoilt Deathly Hallows gigantisch, dus ik zou er bij weg blijven tot je dat hebt gelezen. Het is in het engels. En het is een Tom Riddle-Hermione Granger ship; zo als dat niet your cup of tea is, dan ben je van tevoren gewaarschuwd. *ren je al weg? LOL.*
Zo niet: http://www.fanfiction.net/s/3736817/1/Masters_of_manipulation (LET OP!!!! DEZE FIC MOET JE ECHT NIET LEZEN ALS JE DEATHLY HALLOWS NOG NIET UIT HEBT!!!!)
PS. eerste twee hoofdstukken moeten nog gebeta-ed. Ik had al in geen eeuwen meer engels geschreven, dus her en der zitten vooral in die twee hoofdstukken nogal wat irritante foutjes. _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Aislinn Moon Schoolhoofd

|
Geplaatst: Do 27 September, 2007 0:39 |
 |
|
Ach ja, dat krijg je als je hier al een aantal jaar rond lurkt Ik ga dit so totally lezen! Ben heel benieuwd!  _________________ *El Diablo* || Hijo De La Luna || zegt:
"Lily is that important because of Shanna's eyes. Duh. Scar" |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Vr 28 September, 2007 23:07 |
 |
|
| Aislinn Moon schreef: | Ach ja, dat krijg je als je hier al een aantal jaar rond lurkt Ik ga dit so totally lezen! Ben heel benieuwd!  |
En ik ben benieuwd hoe je het hebt gevonden. (duikt achter shield charm voor de rotte tomaten. ).
En ik ben klaar met de tijdsreisonderdelen van mijn verhaal. Ik heb de diverse jumps nu op een rijtje, de enigste die nu nog geschreven moeten worden gaan naar het einde van DH's. Zo voordat mensen hier gaan posten... Het hoeft niet meer!!! Ik ben al klaar met deze delen. Yoehoe!!!!
Doet een rondedansje.
DUS NOGMAALS: IK HEB GEEN PLOTGATEN EN BLUNDERS MEER NODIG!!! _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Snapefan Vijfdejaars Leerling

|
Geplaatst: Di 27 November, 2007 20:51 |
 |
|
Al met al dus een nuttig onderwerp geworden...  _________________ Tell me: what exactly is the function of a rubber duck? |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Wo 28 November, 2007 21:23 |
 |
|
| Snapefan schreef: | Al met al dus een nuttig onderwerp geworden...  |
Giechelt hard.
Wel, jij bent degene die het topic weer omhoog schopt, tovert, slaat, enz.  _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Jake Johnson Klassenoudste

|
Geplaatst: Do 29 November, 2007 17:54 |
 |
|
Nogmaals een schop...wat vind je niet kloppen aan die Portkey in boek 4 na het duel? Curiosity ... _________________ Winnaar Speculaastopic Boek 6
Look who came back! |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Do 29 November, 2007 20:43 |
 |
|
| Jake Johnson schreef: | | Nogmaals een schop...wat vind je niet kloppen aan die Portkey in boek 4 na het duel? Curiosity ... |
Hmm.. volgens mij staat dat al ergens beschreven in een ander topic hier. Kan het alleen niet zo gauw vinden.
Maar het komt er op neer dat eerst JKR beschrijft dat Portkeys gewoon opgeraapt worden na gebruik (meneer Wemel doet dat in het begin van GoF) en dan ineens brengt een gebruikte Portkey Harry retour naar Hogwarts. Een Portkey die gemaakt is door Krenck Jr.!! Een beetje typisch gezien dat Krenck een trouwe dooddoener is, die Harry heus niet zou willen helpen door een "tweeweg" via via te maken (ik heb ook maar gelijk even een excuus verzonnen, voor verschillen in Via Via's, maar dan nog blijf je zitten met dat het vreemd is dat de triwizard cup hem terug brengt). _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Peter Forum Spook

|
Geplaatst: Do 29 November, 2007 22:09 |
 |
|
Inderdaad een beetje raar, je vijand de mogelijkheid geven terug te keren naar veilige haven... _________________ Always and only just a whisper away - never need to worry as forever... I'll stay.
For the world you are someone, for someone you are the world. |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Vr 30 November, 2007 9:59 |
 |
|
| Peter schreef: | | Inderdaad een beetje raar, je vijand de mogelijkheid geven terug te keren naar veilige haven... |
Precies daarom was het in werkelijkheid Hermione die Harry die mogelijkheid gaf. (in mijn fanfic dan. ). _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
trevor Minister van Toverkunst

|
Geplaatst: Vr 30 November, 2007 10:08 |
 |
|
| En hoe los je dan dat probleem op dat viavia's normaal op een bepaalde tijd werken en dat die beker werkt zodra hij wordt aangeraakt? Of heeft Rowling daar zelf al eens een smoes voor verzonnen? |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Vr 30 November, 2007 10:19 |
 |
|
| Zover ik weet niet. Maar volgens mij is het haar ook nooit gevraagd. |
|
 |
Thiver Dreuzel

|
Geplaatst: Wo 19 December, 2007 1:39 |
 |
|
Ik heb zojuist De Relieken van de Dood uitgelezen en er viel me wel een grappige vertaalfout op: in een van de flashbacks van Sneep wordt verteld hoe Lily Evers wordt gesorteerd, bij Griffoendor wordt ingedeeld en vervolgens aan de Griffoendor-tafel aanschuift naast Sirus Zwarts. Nu weet ik het niet helemaal precies meer, maar ik meende dat deze indeling op alfabetische volgorde ging... en Evers zou dan toch echt vóór Zwarts moeten komen. In het Engels geldt dat natuurlijk niet: Black gaat daar voor Evans.  _________________ 'Sirius valt nog het best te omschrijven als een loyale, sarcastische, intelligente, dappere, roekeloze man die een zeer moeilijk leven heeft gehad.' - Wikipedia |
|
 |
Albus Perkamentus Mister Potternetwerk 2007

|
Geplaatst: Wo 19 December, 2007 7:40 |
 |
|
Ze worden alfabetisch ingedeeld, maar kunnen wel gewoon aan tafel zitten naast wie ze willen. Volgens mij ging Harry ook gewoon naast Ron zitten, bijvoorbeeld. _________________ Ik denk dat we elkaar in de lucht gekruist zijn. |
|
 |
Petra Niet-weg-te-branden

|
Geplaatst: Wo 19 December, 2007 8:50 |
 |
|
In de Engelse versie heet hij Black en zit hij aan de tafel als Lily gesorteerd wordt, in de Nederlandse versie heet hij Zwarts en zou hij na haar aan de beurt moeten zijn.
Geen vertaalfoutje lijkt me, gewoon iets dat kan gebeuren als je de namen veranderd. _________________ Veni, Vidi, Velpon |
|
 |
Albus Perkamentus Mister Potternetwerk 2007

|
Geplaatst: Wo 19 December, 2007 17:58 |
 |
|
O ja, als jaargenoten zat hij toen nog niet aan tafel, logischerwijs, natuurlijk. _________________ Ik denk dat we elkaar in de lucht gekruist zijn. |
|
 |
BeKKie Minister van Toverkunst

|
Geplaatst: Wo 19 December, 2007 20:36 |
 |
|
| Albus Perkamentus schreef: | | Ze worden alfabetisch ingedeeld, maar kunnen wel gewoon aan tafel zitten naast wie ze willen. Volgens mij ging Harry ook gewoon naast Ron zitten, bijvoorbeeld. | Dat was in de film wel zo, maar in het boek niet, dan zit Harry al aan tafel en zit hij te duimen voor Ron als die wordt ingedeeld. _________________ 'What are we holding on to Sam?'
'That there's some good in this world, Mr. Frodo... and it's worth fighting for.'
'Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?' |
|
 |
Heer Voldemort Vijfdejaars Leerling

|
Geplaatst: Wo 23 Januari, 2008 17:01 |
 |
|
Ik vraag me telkens af waar de rest van Harry's familie is. Ik bedoel, behalve z'n dode ouders en z'n oom en tante zal die toch vast wel ergens een verloren oudoom hebben ofzo? En wat is er met z'n opa's en oma's gebeurd? _________________ "Avada Kedavra!" |
|
 |
daan zwarts Tovenaar

|
Geplaatst: Wo 23 Januari, 2008 20:24 |
 |
|
| Heer Voldemort schreef: | | Ik vraag me telkens af waar de rest van Harry's familie is. Ik bedoel, behalve z'n dode ouders en z'n oom en tante zal die toch vast wel ergens een verloren oudoom hebben ofzo? En wat is er met z'n opa's en oma's gebeurd? |
Rowling heeft bevestigd dat James' ouders niet lang voor Harry's geborrte stierven van ouderdom. De ouders van Lily en Petunia zijn waarschijnlijk ook dood. Geen grootouders voor Harry dus.
James had geen broers of zussen en Lily had naast Petunia geen broers of zussen. Ook geen ooms of tantes voor Harry.
Harry heeft dus geen directe familie meer. Een paar oudooms of achterneven en -nichten zou kunnen, maar er zijn zo veel mensen die deze verre familieverwanten niet kennen. _________________ Tom Riddle Marvelo --> I am Lord Voldemort |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Vr 25 Januari, 2008 9:16 |
 |
|
| daan zwarts schreef: | | Heer Voldemort schreef: | | Ik vraag me telkens af waar de rest van Harry's familie is. Ik bedoel, behalve z'n dode ouders en z'n oom en tante zal die toch vast wel ergens een verloren oudoom hebben ofzo? En wat is er met z'n opa's en oma's gebeurd? |
Rowling heeft bevestigd dat James' ouders niet lang voor Harry's geborrte stierven van ouderdom. De ouders van Lily en Petunia zijn waarschijnlijk ook dood. Geen grootouders voor Harry dus.
James had geen broers of zussen en Lily had naast Petunia geen broers of zussen. Ook geen ooms of tantes voor Harry.
Harry heeft dus geen directe familie meer. Een paar oudooms of achterneven en -nichten zou kunnen, maar er zijn zo veel mensen die deze verre familieverwanten niet kennen. |
Ja en dit al zijn familieleden zijn gestorven, behalve de Dursley is dus een plotgat van Rowling, sinds ze duidelijk stelt dat alle volbloedjes feitelijk familie zijn.
Harry, als halfbloed, heeft dus wel degelijk familiebanden met de rest van de 'wizarding' wereld. Tuurlijk vanuit Lily's kant heeft hij alleen de Dursleys, maar zelfs de Weasleys moeten dus verre familie van hem zijn via James Potter. Dat brengt zijn relatie met Ginny in een heel nieuw licht (juck).
Hel, via de Peverell connectie is Harry zelfs familie van Voldemort. _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
trevor Minister van Toverkunst

|
Geplaatst: Vr 25 Januari, 2008 9:44 |
 |
|
| Dat zou ik toch geen plotgat willen noemen. Ik neem aan dat het hier gaat om de directe familie die is gestorven, in ieder geval de familie die Harry kent. Mensen die je niet eens kent voelen niet echt aan als familie. |
|
 |
daan zwarts Tovenaar

|
Geplaatst: Vr 25 Januari, 2008 13:43 |
 |
|
| trevor schreef: | | Dat zou ik toch geen plotgat willen noemen. Ik neem aan dat het hier gaat om de directe familie die is gestorven, in ieder geval de familie die Harry kent. Mensen die je niet eens kent voelen niet echt aan als familie. |
Ja, dat is waar. Het is zeker geen fout van Rowling. Eerder werd gezegd dat Harry familie is van alle volle tovenaars, maar dat is niet het juiste woord, ze zijn eerder verwanden van elkaar, en eigenlijk is iedereen verwand aan elkaar, als je doorgaat tot de eerste mensen. Nee, Rowling had dit deel van haar lange verhaal goed van te voren doordacht. _________________ Tom Riddle Marvelo --> I am Lord Voldemort |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Zo 03 Februari, 2008 1:26 |
 |
|
Hmmm.. dat weet ik nog zo net niet, want ze heeft altijd lacherig gedaan over de mogelijke familie connectie tussen Voldemort en Harry... en dan blijken ze in DH ineens allebei van een Peverell af te stammen. Tja...
| Trevor schreef: | | En hoe los je dan dat probleem op dat viavia's normaal op een bepaalde tijd werken en dat die beker werkt zodra hij wordt aangeraakt? |
Zeg... ik schrijf maar een fanfic. Ik ben niet de ultieme plotoplosser van JKR.
Geintje... helaas heb ik de fanfic al lange tijd af, maar als ik hier eerder aan had gedacht, dan had ik dat ook nog wel simpeltjes mee kunnen nemen, aangezien Hermione wel het tijdstip weet wanneer Harry terug kwam op Zweinstein met die beker en ze dus ook wel kan uitrekenen hoe laat hij voor die beker gaat. LOL.
Als ik mijn andere verhalen af heb, ga ik het nog eens nalezen en checken op spelling en zo. Aangezien het lang geleden was, sinds ik voor het laatst iets langs in het engels had geschreven, toen ik aan de fic begon. Misschien dat ik er dan iets aan toevoeg over de tijd, maar dat weet ik niet zeker... Het kan de boel ook onnodig ingewikkeld maken. _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Heer Voldemort Vijfdejaars Leerling

|
Geplaatst: Vr 15 Februari, 2008 18:56 |
 |
|
Ik snap niet waarom Voldemort Harry niet gewoon een kopje kleiner heeft proberen te maken terwijl die op weg terug was van Zweinstein naar het huis van de Duffelingen. Buiten dat huis werkt die oeroude beschermingsspreuk toch nog niet? _________________ "Avada Kedavra!" |
|
 |
|