| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
hannes_je Schoolhoofd

|
Geplaatst: Vr 15 Februari, 2008 19:17 |
 |
|
| Anders klopte de verhaallijn niet meer, en de inspiratie voor spannende ontsnappingen was op? |
|
 |
Bono Artistieke Boomkikker

|
Geplaatst: Vr 30 Mei, 2008 22:15 |
 |
|
Het is niet zozeer een plotgat, maar wel iets wat ik raar vind.
Voldemort was 16 jaar toen hij het dagboek schreef, en 50 jaar later wordt het dagboek door Malfidus in Ginny's ketel gestopt. Dat betekend dus dat Voldie 68 jaar is als hij wordt wedergeboren in boek 4. Nou is dit opzich al raar, maar het wordt nog vreemder!!
In boek 6 keer je in een herinnering terug naar Slakhoorn, met de Slakkers om zich heen, waaronder Voldemort en een aantal volgelingen. Maar sommige volgelingen zijn er nogsteeds in boek 4, 5, 6 en 7. Dat betekend dat die allemaal 60+ zijn!
Ik vond dit een beetje raar, en vooral omdat ik dacht dat bijvoorbeeld Lucius Malfidus en Sneep ongeveer even oud zijn, en ongeveer tegelijkertijd met de ouders van Harry op school zitten. Maar hun zijn dus veel jonger? Terwijl ik dacht dat alle Dooddoeners ongeveer even oud waren (met uitzondering van Draco dan...)
Wat vinden jullie hier nou van, of zit ik er helemaal naast? (Dit betekend trouwens ook dat Hagrid al dik in de 60 is...) _________________ Just Like A Star Across My Sky,
Just Like An Angel Off The Page,
You Have Appeared To My Life,
Feel Like I'll Never Be The Same. |
|
 |
daan zwarts Tovenaar

|
Geplaatst: Vr 30 Mei, 2008 22:37 |
 |
|
| Bono schreef: | Het is niet zozeer een plotgat, maar wel iets wat ik raar vind.
Voldemort was 16 jaar toen hij het dagboek schreef, en 50 jaar later wordt het dagboek door Malfidus in Ginny's ketel gestopt. Dat betekend dus dat Voldie 68 jaar is als hij wordt wedergeboren in boek 4. Nou is dit opzich al raar, maar het wordt nog vreemder!!
In boek 6 keer je in een herinnering terug naar Slakhoorn, met de Slakkers om zich heen, waaronder Voldemort en een aantal volgelingen. Maar sommige volgelingen zijn er nogsteeds in boek 4, 5, 6 en 7. Dat betekend dat die allemaal 60+ zijn!
Ik vond dit een beetje raar, en vooral omdat ik dacht dat bijvoorbeeld Lucius Malfidus en Sneep ongeveer even oud zijn, en ongeveer tegelijkertijd met de ouders van Harry op school zitten. Maar hun zijn dus veel jonger? Terwijl ik dacht dat alle Dooddoeners ongeveer even oud waren (met uitzondering van Draco dan...)
Wat vinden jullie hier nou van, of zit ik er helemaal naast? (Dit betekend trouwens ook dat Hagrid al dik in de 60 is...) |
Ik heb me hier een paar jaar geleden ook over verbaasd, toen ik bijv. de HP-lexicon bekeek. Er zijn inderdaad een aantal toekomstige Dooddoeners in de tijd dat Voldemort nog jong was, bijvoorbeeld Avery/Arduin. Toch is het niet bekend of dit de zelfde Arduin is als in de tegenwoordige tijd van de HP-boeken, want er worden bijvoorbeeld geen voornamen genoemd. Ik schat dat de meeste Dooddoeners niet ouder zijn dan 50. Sneep en Pippeling waren in het laatste boek ca. 38. Lucius Malfidus ca. 47. Ook de Van Detta's zijn, gezien de leeftijden op de stamboom van Zwarts, nog geen 50 jaar.
Voldemort zelf en Hagrid waren inderdaad tegen de 70 in de boeken terwijl ze zich toch jonger gedroegen en jonger oogden. Voor Hagrid zou je dat dan kunnen verklaren met zijn Reuzenbloed en voor Voldemort doordat hij gevoed wordt door duistere magie (en je weet wel; ziel gesplitst, nieuw lichaam).
Het kan zijn dat Rowling het allemaal nog niet zo goed had uitgedacht toen ze in het tweede boek schreef dat de Kamer precies 50 jaar geleden geopend was (waarbij Hagrid en Marten Vilijn al leerling waren). Toch heeft ze deze kleine 'inconsistentie' goed in het verdere verhaal weten plakken. _________________ Tom Riddle Marvelo --> I am Lord Voldemort |
|
 |
Peter Forum Spook

|
Geplaatst: Za 31 Mei, 2008 20:00 |
 |
|
Het lijkt me ook verschrikkelijk lastig om met alles rekening te moeten houden, dus dan schieten zulke dingen er bij in denk ik. Maar inderdaad niet zo'n ramp zoals Dax het zegt.  _________________ Always and only just a whisper away - never need to worry as forever... I'll stay.
For the world you are someone, for someone you are the world. |
|
 |
dax Schoolhoofd

|
Geplaatst: Za 31 Mei, 2008 21:28 |
 |
|
JKR heeft wel gezegd dat tovenaars ouder worden dan dreuzels, dus misschien worden zo ook iets minder snel stram. Minerva is ook nog vrij kwiek voor haar leeftijd (1925 geboortejaar).
En inderdaad Voldemort is geboren op 31-12-1926; dus hij is al flink op leeftijd, maar al die dark arts... dun dun dun.
En Hagrid is inderdaad van 1928.
Maar Albus Dumbledore slaat de klok met zijn geboortedatum: 1881! En Slughorn die ongeveer net zo lang mee gaat (hij zou ongeveer tegelijk met Albus leraar geworden zijn).
Lucius had ik begrepen is wat ouder dan Snape en de Marauders. Harry Potter lexicon geeft als geboortejaar voor Lucius 1954 tegen 1960 voor de marauders/lily/snape. Arthur en Molly worden geschat op 1950 (aan de hand van de geboorte van hun eerste kind).
En van Tom Riddle's oorspronkelijke aanhang is geloof ik niet veel meer over. Avery zou nog kunnen, maar dat kan ook best al weer een kind wezen. Ik krijg de indruk dat al zijn huidige aanhang jonger is en hem nooit als Tom Riddle heeft gekend (het lijkt me ook dat hij diegenen niet zal laten leven als hij ze niet meer nodig heeft). _________________ I haven't failed, I've just found 10.000 ways that don't work. |
|
 |
Peter Forum Spook

|
Geplaatst: Zo 01 Juni, 2008 0:00 |
 |
|
Hm, dat Slakhoorn ongeveer net zo oud is als Perkamentus vind ik wel raar, tenminste voor hoe ik me hem voorstelde, in globale vergelijking is Slakhoorn 50 en Perkamentus 80 zeg maar. Interessant! _________________ Always and only just a whisper away - never need to worry as forever... I'll stay.
For the world you are someone, for someone you are the world. |
|
 |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Do 29 Juli, 2010 18:59 |
 |
|
Ben weer eens begonnen met alle Harry Potter boeken, en las net in boek 1 dat Harry en Ron bezig waren met hun huiswerk voor Defence against the dark arts, over weerwolfbeten.
Terwijl ik me kan herinneren dat toen Sneep inviel voor Lupin in boek 3, Hermione zegt dat ze nog niet bij weerwolven zijn. Terwijl ze in boek een al huiswerk over weerwolven hadden? ... |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Do 29 Juli, 2010 20:19 |
 |
|
Ja, dat komt waarschijnlijk omdat Rowling nooit haar eigen boeken herlas en niemand haar daar ooit heeft op aangesproken(anders had ze wel een of andere "smoes" bedacht)
Beetje hetzelfde verhaal met Hermione die zegt eerst dat ze haar ouders hun geheugen heeft gewist en daar zegt dat ze niet weet hoe dat moet. _________________ The M.A.D. Files
Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me. |
|
 |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Vr 30 Juli, 2010 0:01 |
 |
|
| Maar er is toch een verschil tussen het wissen en het modificeren? (Dacht dat wissen onomkeerbaar was en modificeren niet?) Dat je daar een soort van lock op kon zetten... |
|
 |
Socceres De Andere Helft

|
Geplaatst: Vr 30 Juli, 2010 9:24 |
 |
|
Haha Maestro, dat is en blijft altijd jou antwoord he!
Maar dat met dat modificeren en wissen zou wel eens verschillend kunnen zijn ja.
Is hier niet ook een ander topic voor? Want ik weet zeker dat ik ooit een vraag had gesteld over waarom Perkamentus Harry kon verlammen onder zijn onzichtbaarheidsmantel terwijl dat helemaal niet zou moeten kunnen.. _________________ 'You're so vain, you probably think this song is about you..'
Denk na voordat je iets post, de Almachtige Bwahat en Popoet zien en horen álles. |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Vr 30 Juli, 2010 17:38 |
 |
|
Ho Ho...ik mag dan geen Rowling liefhebber zijn maar ik zal haar nooit zomaar bashen om niks. Ze heeft zelf toegegeven dat ze haar eigen boeken niet herlas en dan is het logisch dat er zulke fouten gemaakt worden.
Het doet me denken dat ze ooit op haar website schreef dat dreuzel technologie niet werkte op Zweinstein. Toen schreven fans dat dat niet juist was omdat die fanboy van Harry foto's aan het maken was van Harry op een dreuzel camera die hij daarna magisch zou bewerken. Dus toen paste ze dat aan. _________________ The M.A.D. Files
Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me. |
|
 |
|