| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Ma 14 Mei, 2007 16:38 |
 |
|
Als je geen rijbewijs hebt, geen auto maar toch ergens naar toe moet waar het afstandsgewijs niet mogelijk is om naar te fietsen ben je al gauw aangewezen op de trein en specifiek de NS. Nu hebben mensen nogal snel klachten over de NS en terecht maar mijn klacht over de NS is zeer specifiek. Laat mij uitleggen.
Iemand bij de NS heeft een paar jaar geleden bedacht dat de zin die ze gebruiken bij vertragingen te negatief was en dat het irritatie opwekte. Dus diegene (waarschijnlijk 1e jaars student massapsychologie) heeft besloten dat het beter over komt om de zin te veranderen.
Vroeger was het dus zo:
“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal heeft een vertraging van ongeveer vijf minuten.”
Nou, pech, kan gebeuren, vijf minuten is niet lang. Heel duidelijk, de trein heeft vertraging. Maar nee, dat bracht te veel irritatie dus toen heeft Bob(zo noemen we hem) besloten dat het anders moest.
Nu is het dus zo:
“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal vertrekt over ongeveer 5 minuten,”
Wie denkt die Bob wel dat ie is? Dat mensen nou niet door hebben dat de trein vertraging heeft. Dat mensen het nou minder erg vinden? Wat is dat voor logica van de NS dat vertrekt later anders is dan dat de trein vertraging heeft. Ik word hier erg kwaad om want het is gewoon de klant behandelen alsof het een klein kind is. Geef mij maar gewoon de vertragingstekst want dan geef je het tenminste toe dat je werk niet goed doet (ja ik weet het, het ligt niet altijd aan de NS).
Ik hoor het zo vaak en elke keer kan ik me er zo kwaad om maken. Dus die hele psychoanalyse van Bob over dat mensen dit minder erg vinden klopt voor geen sodemieter als ik zo om me heen kijk en de reacties hoor.
Dus mocht er iemand die dit leest bij de NS werken (niet antwoorden) geef het even door aan degene die overgaat. (alsof dat ooit gaat gebeuren )
Nee, zodra ik een auto heb (en rijbewijs, of werk op fiets afstand) dan kan de NS van mij de boom in, het is te duur en te frustrerend om dat nog lang te gebruiken. _________________ The M.A.D. Files
Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me. |
|
 |
UC Zesdejaars Leerling

|
Geplaatst: Vr 18 Mei, 2007 17:03 |
 |
|
| Maestro schreef: | Iemand bij de NS heeft een paar jaar geleden bedacht dat de zin die ze gebruiken bij vertragingen te negatief was en dat het irritatie opwekte. Dus diegene (waarschijnlijk 1e jaars student massapsychologie) heeft besloten dat het beter over komt om de zin te veranderen.
Vroeger was het dus zo:
“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal heeft een vertraging van ongeveer vijf minuten.”
Nou, pech, kan gebeuren, vijf minuten is niet lang. Heel duidelijk, de trein heeft vertraging. Maar nee, dat bracht te veel irritatie dus toen heeft Bob(zo noemen we hem) besloten dat het anders moest.
Nu is het dus zo:
“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal vertrekt over ongeveer 5 minuten,”
Wie denkt die Bob wel dat ie is? Dat mensen nou niet door hebben dat de trein vertraging heeft. Dat mensen het nou minder erg vinden? Wat is dat voor logica van de NS dat vertrekt later anders is dan dat de trein vertraging heeft. Ik word hier erg kwaad om want het is gewoon de klant behandelen alsof het een klein kind is. Geef mij maar gewoon de vertragingstekst want dan geef je het tenminste toe dat je werk niet goed doet (ja ik weet het, het ligt niet altijd aan de NS).
|
Dat noemen ze marketing.... Al is dit wel een hele mislijdende manier! |
|
 |
Lizzie Sissel weer thuis...

|
Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:36 |
 |
|
| Maestro schreef: | | Nee, zodra ik een auto heb (en rijbewijs, of werk op fiets afstand) dan kan de NS van mij de boom in, het is te duur en te frustrerend om dat nog lang te gebruiken. |
Eén tip van mij. Kijk dan niet naar de literprijs benzine en vermijd momenteel alle wegen rondom de grote steden in een straal van 100 kilometer in het bijzonder regio Eindhoven. _________________ Nothing is so simple it cannot be misunderstood |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:41 |
 |
|
Waarom zou ik uberhaupt naar Eindhoven willen  _________________ The M.A.D. Files
|
 |
Davina Icaras Snapemaniac

|
Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:56 |
 |
|
Misschien omdat ik er soms ben?! *stampt met voetjes*
En je weet mijn mening over de NS zo onderhand wel, dus geen commentaar  _________________ Life sucks and then you die.
Zou dat letterlijk of geestelijk bedoeld zijn? |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:58 |
 |
|
Ja maar als jij in Eindhoven bent dan ben je lief aan het doen met je vriendje, dat hoef ik niet te zien  _________________ The M.A.D. Files
|
 |
Mistoffelees Executeur Extra-ordinaire

|
Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 23:19 |
 |
|
Valt nog best mee, riep de ervaringsdeskundige niet-openbaar vervoer regio Eindhoven. En Maestro, denk daar maar geheel niet aan  _________________ Revenge is a dish best served not.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito |
|
 |
Aislinn Moon Schoolhoofd

|
Geplaatst: Di 22 Mei, 2007 11:02 |
 |
|
Heb gisteren de prijs van de benzine en diesel veranderd. Daar schrik je van! En dan zijn wij nog een goedkope regio ook.. _________________ *El Diablo* || Hijo De La Luna || zegt:
"Lily is that important because of Shanna's eyes. Duh. Scar" |
|
 |
Morgana Tovenaar

|
Geplaatst: Wo 13 Januari, 2010 17:29 |
 |
|
Vanmorgen was mijn trein die een halfuur te laat op het station aankwam nog netjes maar 20 minuten te laat volgens te NS, redelijk normaal toch?
Maar ja, het is nog fijner om 45 minuten op het station staan te blauwbekken, want dan heeft de trein maar 15 minuten vertraging!
Laten ze gewoon jouw trein uitvallen, dan heeft ie geen vertraging meer.  _________________ Two and two the mathematician continues to make four, in spite of the whine of the amateur for three, or the cry of the critic for five. ~James McNeill Whistler, Whistler Versus Ruskin, 1878 |
|
 |
|