Potternetwerk Forum Index
 FAQFAQ   HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
BlogsBlogs    Mijn BlogWeblogs Nieuws
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken  InloggenInloggen 

De NS heeft nooit last van vertragingen!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Potternetwerk Forum Index -> Koboldenkolumns
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geslacht:ManMaestro
Forumlama

BerichtGeplaatst: Ma 14 Mei, 2007 16:38 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Als je geen rijbewijs hebt, geen auto maar toch ergens naar toe moet waar het afstandsgewijs niet mogelijk is om naar te fietsen ben je al gauw aangewezen op de trein en specifiek de NS. Nu hebben mensen nogal snel klachten over de NS en terecht maar mijn klacht over de NS is zeer specifiek. Laat mij uitleggen.

Iemand bij de NS heeft een paar jaar geleden bedacht dat de zin die ze gebruiken bij vertragingen te negatief was en dat het irritatie opwekte. Dus diegene (waarschijnlijk 1e jaars student massapsychologie) heeft besloten dat het beter over komt om de zin te veranderen.

Vroeger was het dus zo:

“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal heeft een vertraging van ongeveer vijf minuten.”

Nou, pech, kan gebeuren, vijf minuten is niet lang. Heel duidelijk, de trein heeft vertraging. Maar nee, dat bracht te veel irritatie dus toen heeft Bob(zo noemen we hem) besloten dat het anders moest.

Nu is het dus zo:

“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal vertrekt over ongeveer 5 minuten,”

Wie denkt die Bob wel dat ie is? Dat mensen nou niet door hebben dat de trein vertraging heeft. Dat mensen het nou minder erg vinden? Wat is dat voor logica van de NS dat vertrekt later anders is dan dat de trein vertraging heeft. Ik word hier erg kwaad om want het is gewoon de klant behandelen alsof het een klein kind is. Geef mij maar gewoon de vertragingstekst want dan geef je het tenminste toe dat je werk niet goed doet (ja ik weet het, het ligt niet altijd aan de NS).

Ik hoor het zo vaak en elke keer kan ik me er zo kwaad om maken. Dus die hele psychoanalyse van Bob over dat mensen dit minder erg vinden klopt voor geen sodemieter als ik zo om me heen kijk en de reacties hoor.

Dus mocht er iemand die dit leest bij de NS werken (niet antwoorden) geef het even door aan degene die overgaat. (alsof dat ooit gaat gebeuren Wink )

Nee, zodra ik een auto heb (en rijbewijs, of werk op fiets afstand) dan kan de NS van mij de boom in, het is te duur en te frustrerend om dat nog lang te gebruiken.

Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me.
UC
Zesdejaars Leerling

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei, 2007 17:03 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Maestro schreef:
Iemand bij de NS heeft een paar jaar geleden bedacht dat de zin die ze gebruiken bij vertragingen te negatief was en dat het irritatie opwekte. Dus diegene (waarschijnlijk 1e jaars student massapsychologie) heeft besloten dat het beter over komt om de zin te veranderen.

Vroeger was het dus zo:

“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal heeft een vertraging van ongeveer vijf minuten.”

Nou, pech, kan gebeuren, vijf minuten is niet lang. Heel duidelijk, de trein heeft vertraging. Maar nee, dat bracht te veel irritatie dus toen heeft Bob(zo noemen we hem) besloten dat het anders moest.

Nu is het dus zo:

“De intercity richting Etten-Leur en Roosendaal vertrekt over ongeveer 5 minuten,”

Wie denkt die Bob wel dat ie is? Dat mensen nou niet door hebben dat de trein vertraging heeft. Dat mensen het nou minder erg vinden? Wat is dat voor logica van de NS dat vertrekt later anders is dan dat de trein vertraging heeft. Ik word hier erg kwaad om want het is gewoon de klant behandelen alsof het een klein kind is. Geef mij maar gewoon de vertragingstekst want dan geef je het tenminste toe dat je werk niet goed doet (ja ik weet het, het ligt niet altijd aan de NS).

Dat noemen ze marketing.... Al is dit wel een hele mislijdende manier!
Geslacht:VrouwLizzie Sissel
weer thuis...

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:36 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Maestro schreef:
Nee, zodra ik een auto heb (en rijbewijs, of werk op fiets afstand) dan kan de NS van mij de boom in, het is te duur en te frustrerend om dat nog lang te gebruiken.

Eén tip van mij. Kijk dan niet naar de literprijs benzine en vermijd momenteel alle wegen rondom de grote steden in een straal van 100 kilometer in het bijzonder regio Eindhoven.

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:41 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Waarom zou ik uberhaupt naar Eindhoven willen Mr. Green

Geslacht:VrouwDavina Icaras
Snapemaniac

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:56 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Misschien omdat ik er soms ben?! *stampt met voetjes*

En je weet mijn mening over de NS zo onderhand wel, dus geen commentaar Mr. Green

Zou dat letterlijk of geestelijk bedoeld zijn?
Geslacht:ManMaestro
Forumlama

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007 21:58 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Ja maar als jij in Eindhoven bent dan ben je lief aan het doen met je vriendje, dat hoef ik niet te zien Wink

Geslacht:VrouwMistoffelees
Executeur Extra-ordinaire

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007 23:19 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Valt nog best mee, riep de ervaringsdeskundige niet-openbaar vervoer regio Eindhoven. En Maestro, denk daar maar geheel niet aan Mr. Green

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito
Geslacht:VrouwAislinn Moon
Schoolhoofd

BerichtGeplaatst: Di 22 Mei, 2007 11:02 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Heb gisteren de prijs van de benzine en diesel veranderd. Daar schrik je van! En dan zijn wij nog een goedkope regio ook..
Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo 13 Januari, 2010 17:29 Reageer met quote Meld dit bericht aan een modder-eter. Naar boven

Vanmorgen was mijn trein die een halfuur te laat op het station aankwam nog netjes maar 20 minuten te laat volgens te NS, redelijk normaal toch?
Maar ja, het is nog fijner om 45 minuten op het station staan te blauwbekken, want dan heeft de trein maar 15 minuten vertraging!
Laten ze gewoon jouw trein uitvallen, dan heeft ie geen vertraging meer. Mr. Green
Pagina 1 van 1

Ga naar: