| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Albus Perkamentus Mister Potternetwerk 2007

|
Geplaatst: Vr 01 Januari, 2010 11:00 |
 |
|
Ik heb hem van de bibliotheek geleend, en het is toch best een aardig boekje. Klein, met wat toversprookjes, en na elk verhaal een stukje van Perkamentus. Hele aardige, sympathieke stukjes in de typische Perkamentus-stijl.
Dus het is toch best een leuke en sympathieke laatste aanvulling op de Harry Potter boeken. Met name in de toelichting bij het bekende verhaal over de drie gebroeders wordt de hele moraal van het verhaal nog even helder en duidelijk door Perkamentus verwoord, wat best leuk is gezien het laatste Harry Potter boek er ook voor een groot deel over ging.
En mensen die het als uitmelken mochten zien: gezien het geld allemaal naar een goed doel gaat vind ik dat dat ook niet echt de situatie is, hier. Het boek komt ook zeker niet uitmelkerig over, omdat het wat sprookjes aan de zijlijn van de Harry Potter reeks verteld.
En gezien de commercie Harry Potter al volledig heeft uigemolken en Rowling al rijker is dan de koningin van Engeland is dit ook niet nodig, natuurlijk. Maar desondanks is ze qua boeken niet echt een uitmelkert, gezien ze het bij de zeven delen heeft gehouden die ze vanaf het begin al voor ogen had. De andere spullen en films enzo eromheen is dan weer een ander verhaal. _________________ Ik denk dat we elkaar in de lucht gekruist zijn. |
|
 |
Peter Forum Spook

|
Geplaatst: Vr 01 Januari, 2010 12:39 |
 |
|
Ik heb hem al een tijdje in het Engels, omdat ik twijfelde of hij in het Nederlands zou uitkomen. Wil hem eigenlijk wel graag nog in het Nederlands, maar dat doe ik een keer als ik wat extra geld over heb.
Heb hem overigens nog niet gelezen, geloof maar een stukje, maar vond het wel tof! _________________ Always and only just a whisper away - never need to worry as forever... I'll stay.
For the world you are someone, for someone you are the world. |
|
 |
hippigriff Professor

|
Geplaatst: Vr 08 Januari, 2010 20:28 |
 |
|
Ik moet zeggen dat ik de sprookjes erg leuk vond, maar het commentaar wat minder. Vooral met alle voetnoten waar de helft van Dumbledore is en de andere helft van Rowling. Beetje verwarrend en niet heel boeiend.
De tekeningen vond ik ook erg leuk! _________________ Hippi in Amerika! |
|
 |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Di 12 Januari, 2010 16:11 |
 |
|
Ik had hem meteen gekocht toen hij uitkwam. In het engels. Vond het een leuke toevoeging, net zoals quidditch through the ages en fantastic beast and where to find them (die heb ik niet maar wel van de bieb gelezen)
Vond de sprookjes wel leuk, de vooraf stukjes van Dubledore ook wel. Maar heb hem maar 1 keer gelezen, daarna in de kast gezet bij de rest. Niet echt een boekje dat je heel vaak door gaat bladeren. |
|
 |
|