| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Wo 29 April, 2009 23:12 |
 |
|
Natuurlijk gaat dit topic niet alleen over photoshop, maar over het fenomeen dat mensen 'tegenwoordig' (ben nog niet zo oud) streven naar perfectie.
Maatje 32 (size zero) is in, iedereen moet maar strak, dun, mooi, plastic zijn. Modellen worden geweerd van de catwalk omdat ze annorexia 'propaganderen' en in tijdschriften zie je dagelijks miljoenen reclames die gephotoshopt zijn.
Ook op televisie zie je allemaal crémepjes, zalfjes, kuurtjes om perfect te worden.
Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie hier nou van?
En om het een beetje tof af te sluiten:
Ben tijdje geleden hier nogal mee bezig geweest, en heb een foto van mezelf gefotosoept. Enige neppe is nog wel dat ik mijn haar gestyled had, en dat ik normaal mega bos (eigen en ook toffe) krullen heb.. Moet er overigens bij vermelden dat het niet mega erg gephotoshopt is, maar dat de kleine dingen al zo'n groot verschil maken.. |
|
 |
Albus Perkamentus Mister Potternetwerk 2007

|
Geplaatst: Do 30 April, 2009 8:49 |
 |
|
Nu ben ik niet zo opmerkzaam in dat soort dingen, maar ik vind die tweede niet per see mooier, eigenlijk. _________________ Ik denk dat we elkaar in de lucht gekruist zijn. |
|
 |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Do 30 April, 2009 9:11 |
 |
|
| Nee ik ook niet, als je ze naast elkaar zet zie je gewoon dat die tweede foto gigantisch nep is. Maar als je ze afzonderlijk zou zien, zouden het allebei twee 'mooie' foto's zijn. (mooi is subjectief..) |
|
 |
Albus Perkamentus Mister Potternetwerk 2007

|
Geplaatst: Vr 01 Mei, 2009 7:43 |
 |
|
Die tweede geeft wel maar een 'fotomodellen'-weergave, inderdaad, nu ik nog eens kijk. Wat niet per see door iedereen mooier gevonden hoeft te worden, maar wat je wel eerder zou verwachten op tijdschriften enzo. _________________ Ik denk dat we elkaar in de lucht gekruist zijn. |
|
 |
Maestro Forumlama

|
Geplaatst: Vr 01 Mei, 2009 14:19 |
 |
|
Er valt zo weinig zinnigs te zeggen over dit. Iedereen weet dat het gebeurt en toch zijn er nog steeds mensen die het ideaal na proberen te streven. Het bizarre vind ik dat veel(dus niet allemaal) mensen dit doen zodat ze door andere knap gevonden worden. Terwijl als je het navraagt die anderen helemaal niet zulke hoge eisen hebben en liever iemand hebben die "echt" is.
Ik kan me er niet echt kwaad om maken dat ze in de media dit doen(behalve toen met de "borstvergroting" van Emma Watson op de poster voor de Imax film of die van Keira Knightley op een andere poster). Wat mij eerder zorgen baart is dat er mensen zijn die denken dat het ideaale beeld realistisch is.
Oh, en leuke foto trouwens  _________________ The M.A.D. Files
Take my love, take my land
Take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free
You can't take the sky from me. |
|
 |
Fantasia Hoofdmonitor

|
Geplaatst: Za 02 Mei, 2009 21:31 |
 |
|
Even ter verduidelijking. Ik vind dit een heel verkeerd beeld schetsen, en jonge meisjes (ook oudere trouwens) zijn hier heel gevoelig voor.. Ik heb een keer een documantaire gezien, weet niet precies meer hoe die heette, waarvoor de documantairemaakster pleitte voor photoshop-free labels. Vond ik opzich wel een goede actie, al lijkt het me niet dat het super veel effect zou hebben. |
|
 |
|